A Plesk lehetővé teszi, hogy egy robusztus és könnyen használható webes felület segítségével könnyedén elvégezhessük a legkülönbözőbb feladatokat.

Tartalmazza az összes szükséges eszközt a weboldalak, postafiókok, adatbázisok stb. létrehozásához és kezeléséhez. Vessünk egy pillantást a Plesk felületét megjelenítő képernyőképre, és vizsgáljuk meg, hogyan vannak elrendezve a különböző eszközök:

A Plesk felület

  1. Ebben a részben az aktuálisan bejelentkezett felhasználó neve és az aktuálisan kiválasztott előfizetés jelenik meg. A felhasználó megváltoztathatja felhasználói fiókjának tulajdonságait, és kiválaszthatja, hogy milyen előfizetést szeretne kezelni.
  2. Ez a szakasz tartalmazza a Súgó menüt, és a sötét módot. A Súgó menü segítségével elérhető a kontextusfüggő online útmutató, és videós oktatóanyagok. (angol nyelven)
  3. Ebben a szakaszban található a Keresés mező, ahol bármire rákereshetünk akár egy konkrét email címre, vagy beállításra.
  4. Ez a szakasz tartalmazza a navigációs menüt. Az eszközök funkció szerint vannak csoportosítva, például a webtárhely-beállítások kezelését lehetővé tevő eszközök a Webhelyek és domainek oldalon találhatók, a levelezőfiókok kezelését lehetővé tevő eszközök pedig a E-mail oldalon. Az alábbiakban röviden ismertetjük az összes oldalt és az általuk lehetővé tett funkciókat:
    • Webhelyek és domainek: Az itt található eszközök lehetővé teszik az ügyfelek számára, hogy domaineket, aldomaineket és domain aliasokat adjanak hozzá és távolítsanak el. Lehetővé teszik továbbá a különböző webtárhely-beállítások kezelését, adatbázisok és adatbázis-felhasználók létrehozását és kezelését, a DNS-beállítások módosítását, valamint a webhelyek SSL/TLS tanúsítványokkal való biztosítását.
    • E-mail: Az itt található eszközök lehetővé teszik az ügyfelek számára, hogy levelezőfiókokat adjanak hozzá és távolítsanak el, valamint kezeljék a levelezőszerver beállításait.
    • Alkalmazások: Az itt található eszközök lehetővé teszik az ügyfelek számára a webes alkalmazások széles körének egyszerű telepítését és kezelését.
    • Fájlok: Ez az oldal egy webalapú fájlkezelőt tartalmaz, amely lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy tartalmat töltsenek fel a weboldalukra, valamint hogy kezeljék az előfizetésükön belül a fájlrendszerben már meglévő fájlokat.
    • Adatbázisok: Ez az oldal lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy új vagy meglévő adatbázisokat hozzanak létre.
    • Statisztikák: Ez az oldal a lemez- és forgalmi használatra vonatkozó információkat, valamint a webstatisztikákhoz vezető linket tartalmazza, amely részletes áttekintést nyújt a webhely látogatóiról.
    • Felhasználó: Az itt található eszközök lehetővé teszik az ügyfelek számára, hogy felhasználói fiókokat adjanak hozzá és távolítsanak el, amelyek lehetővé teszik, hogy mások bejelentkezzenek a Pleskbe.
    • Számla: Ez az oldal az előfizetéshez tartozó erőforrás-használatra, az engedélyezett tárhelyopciókra és a megadott jogosultságokra vonatkozó információkat tartalmazza. Az itt található eszközök lehetővé teszik az ügyfelek számára, hogy lekérjék és frissítsék elérhetőségeiket és egyéb személyes adataikat, valamint biztonsági másolatot készítsenek előfizetési beállításaikról és webhelyeikről.
    • Wordpress: Wordpress toolkit (eszköztár) elérése
    • SEO Toolkit: keresőoptimalizálási eszköztár elérése
    • Laravel: Laravel eszköztár elérése
    • Warden Anti-spam és vírusvédelem:  Spam és vírus beállítások elérése
  5. Ebben a részben található az aktuálisan megnyitott oldalra vonatkozó összes vezérlőelem. A képernyőképen a Weboldalak és domainek oldal van megnyitva, így a webtárhelyekkel kapcsolatos előfizetési szempontok kezelését lehetővé tevő különböző eszközök jelennek meg.
  6. Itt a gyors elérésű ikonok találhatóak: (fájlkezelő, email fiókok, adatbázisok)