Miután megrendelt egy szolgáltatást, a megadott erőforráson futó Plesk környezethez egy Ügyfél fiókot hozunk létre, amely lehetővé teszi, hogy bejelentkezzen, és használja az adott szolgáltatásokat és erőforrásokat.
Egy ügyfélfiókhoz több különböző előfizetés is hozzárendelhető.
Rendszerfelhasználók
A Plesk minden egyes tárhely-előfizetéshez létrehoz egy rendszerfelhasználót - egy felhasználói fiókot a Plesk szerver operációs rendszerében. A rendszerfelhasználók hozzáférési hitelesítő adatai emailben kerülnek kiküldésre az adott szolgálttás létrehozása során. Ezeket a hitelesítő adatokat használatosak a szerverhez való csatlakozáshoz FTP-n, SSH-n stb. keresztül. Ezenkívül a Pleskben a fájlokkal és könyvtárakkal végzett összes művelet a rendszerfelhasználók nevében történik. Amikor például egy ügyfél új fájlt ad hozzá a Fájlkezelőben, az előfizetés rendszerfelhasználója lesz a fájl tulajdonosa.
Több előfizetés közötti navigálás
Egy adott előfizetés megtekintése és kezelése:
- Válassza ki az előfizetés nevét az oldal tetején található Előfizetés menüben.
Az összes előfizetés megtekintése és kezelése:
- Válassza az Összes előfizetés menüpontot az oldal tetején található Előfizetés menüben.
Az Összes előfizetés opció lehetővé teszi az összes webhely vagy postafiók megtekintését és kezelését egyetlen oldalról.
Az Ügyfélpanel más oldalain (Alkalmazások, Fájlok, stb.), ha az Összes előfizetés lehetőség van kiválasztva, a rendszer felszólítja, hogy válassza ki azt a webhelyet, amellyel kapcsolatban műveletet kíván végrehajtani: Alkalmazás telepítése, levelezési fiók létrehozása, fájl feltöltése, statisztikák megtekintése stb.
Felfüggesztett előfizetés használata
Ha a "Figyelmeztetés: Az előfizetés felfüggesztésre került." üzenet jelenik meg, miután bejelentkezett fiókjába és kiválasztott egy előfizetést, azt jelenti, hogy a szóban forgó előfizetést felfüggesztették. Az előfizetés felfüggesztésének számos oka lehet:
- Az előfizetés lejárati ideje lejárt.
- Az előfizetés túllépte egy vagy több erőforrás felhasználási limitjét.
- Az előfizetést a szolgáltató manuálisan függesztette fel.
Amíg az előfizetés felfüggesztésre kerül, Ön nem tudja kezelni az előfizetés minden aspektusát (például a webtárhely-beállításokat, a levelezőfiókokat, az adatbázisokat és így tovább). A szolgáltató által konfigurált beállításoktól függően a webhelyei is elérhetetlenné válhatnak.
Csak a szolgáltató állíthatja vissza az előfizetését. Javasoljuk, hogy a lehető leghamarabb vegye fel a kapcsolatot a z ügyfélszolgálattal a probléma megoldása érdekében.
Ügyfélfiók kezelése
A Pleskben számos adminisztrációs műveletet végezhet ügyfélfiókján:
- Fiókjelszó és személyes adatok módosítása.
- Tekintse meg az előfizetés által nyújtott szolgáltatások és erőforrások listáját a Fiók szakaszban.
- Tekintse meg a fiókjára vonatkozó statisztikákat: Például a lemezterület vagy a forgalom felhasználása.
Más felhasználók hozzáférésének engedélyezése a fiókjához
Ha a tárhely-karbantartási műveletek száma túl nagy ahhoz, hogy egy személy kezelje, akkor ezek egy részét átruházhatja más személyekre. Ebből a célból további felhasználói fiókokat hozhat létre felhasználói szerepkörökkel csoportosítva.
Létrehozhat például egy olyan csoportot, amely csak a webhelyek tartalmának feltöltésére jogosult. Az ebbe a csoportba tartozó felhasználók a webhelyek tartalmának kezelésén kívül semmilyen műveletet nem végezhetnek.