Az e-mail üzenetek küldésére és fogadására szolgáló postafiókhoz kétféleképpen lehet hozzáférni:

  • Webböngészővel csatlakozhat a webmail felülethez.
  • Állítson be és használjon egy e-mail kliensprogramot a számítógépén.

E-mail kliensek beállítása

A Plesk képes automatikusan beállítani bizonyos e-mail klienseket (például Microsoft Office Outlook, Mozilla Thunderbird). Automatikusan konfigurálja a szükséges beállításokat (levelezési protokollok, levelezőszerverek, portok stb.), és ezeket nem kell manuálisan megadnia.

Microsoft Outlook, Gmail vagy Thunderbird:

Nyissa meg az e-mail kliensprogramot és írja be a postafiók nevét. Automatikusan történik az e-mail ügyfélprogram konfigurálása.

Kézi konfigurálás:

Ha olyan klienst szeretne használni ami támogatja a mail autodiscover szolgáltatást, akkor manuálisan állítsa be az e-mail klienst programot a következó beállításokkal:

  • Felhasználónév: Ebben a mezőben adja meg a teljes e-mail címét. Például: johndoe@example.com.
  • Jelszó: Valószínűleg az e-mail fiókjának jelszava.
  • Mail szerver protokoll: (IMAP, POP3) Ez a tulajdonság határozza meg, hogy az üzenetek másolatát a kiszolgálón kívánja-e tartani vagy sem. Ha a másolatokat a kiszolgálón szeretné tartani, válassza az IMAP opciót. Ha nem szeretné a szerveren tartani őket, válassza a POP3 lehetőséget. Az IMAP beállítása lehetővé teszi a spamszűrő kiképzését is a kapott e-mail üzenetekre. Ha többen is olvassák ugyanazt az email címet akkor minden képen IMAP-ot használjunk.
  • Bejövő levelek kiszolgálója: Írja be a domain nevét. Például example.com. port IMAP esetén: 993 - vagy POP3 esetén: 995
  • Kimenő levelek kiszolgálója: Írja be a tartománynevét. Például: example.com. Az SMTP port 465. Jelöljük be, hogy a kiszolgáló hitelesítést igényel.

Az e-mail kliens beállításához szükséges beállítások megtekintéséhez lépjen a Webhelyek és domainek > az a domainnév, amelynek e-mailjéhez e-mail klienssel szeretne hozzáférni > Levelezési fiókok > a kék i ikonra.

Hozzáférés a webmailről:

Ha webmailen keresztül szeretne hozzáférni postafiókjához, tegye a következők bármelyikét:

  • Egy webböngészőben látogasson el a webmail.example.com URL-címre, ahol a example.com az Ön weboldalának internetes címe. Amikor a rendszer kéri, adja meg felhasználónévként a teljes e-mail címét (például mail@example.com), és adja meg az e-mail cím jelszavát.
  • Ha bejelentkezett a Plesk rendszerbe, lépjen az E-mail menüpontra, és az e-mail címek listájában kattintson a levél kép ikonjára, amely megfelel a kívánt e-mail címnek.

Korlátozások:

A Mail autodiscover nem működik a következő esetekben:

  • Microsoft Outlook 2019 és Microsoft Outlook 365 levelezőprogramok.
  • Webtárhellyel nem rendelkező domain nevek.

Bizonyos esetekben a mail autodiscover nem működik az SSL (HTTPS) funkcióval rendelkező domainek esetében:

A domain név nincs érvényes SSL/TLS tanúsítványokkal ellátva. A HTTPS-en keresztül történő automatikus levélfelfedezés engedélyezéséhez biztosítsa a domaint és a levelezőszerverét egy megbízható tanúsítványkiadó fizetős SSL/TLS-tanúsítvánnyal vagy a Let's Encrypt ingyenes tanúsítványával. A levelezőszerver biztosításához lépjen a Webhelyek és domainek > a domainnév > E-mail > a "Levelezési beállítások" fülre, az "SSL/TLS tanúsítvány a levelezéshez" mellett válassza ki az érvényes SSL/TLS tanúsítványt, majd kattintson az OK gombra.