Honlapot szeretnék, mi a teendő?

  • created: 2013-03-02 15:35
  • modified: 2013-06-28 11:07
Honlapot szeretnék, mi a teendő?

Az igény felmerülése után meg kell határoznia, mit szeretne elérni a weboldal segítségével, kik alkotják majd célközönségét, mik a fontosabb kulcsszavak és mennyi pénzt kíván ráfordítani!

Mit szeretnék elérni a weboldal segítségével?

Termékeket, szolgáltatásokat reklámozni, eladni, közösséget építeni és híreket megosztani, vagy csak egyszerűen megjelenni az interneten? A válasz döntő fontosságú, mert innentől pontosan meghatározható a honlap típusa.

Profitszerzés szempontjából 4 féle kategóriát különböztetünk meg:

Cégbemutató oldalak: ahogy a név is mutatja ezek a honlapok egy létező, de még nem igazán ismert, vagy éppen most alakult cég bemutatására, az online világban való megjelenésére szolgálnak. A legtöbb esetben nem konkrét értékesítési céllal készülnek, a célpiac eléréséhez, ügyfélkör kiépítéséhez alkalmazható megoldás.

Értékesítési oldalak: kialakításával konkrét megoldást nyújthatunk célközönségünk részére. Termék vagy szolgáltatás értékesítésére, megismertetésére szolgálnak és nagy előnyük, hogy egyszerűen tesztelhetően rajtuk a váltzotatások, ezáltal könnyen optimalizálható az adott célcsoport számára.

Webáruházként működő oldalak: kifejezetten hatalmas adatmennyiség kezelésére szolgáló megoldások, melyeken keresztül széles termékválasztékot kínálhatunk a látogatók számára. A könnyen kezelhető tartalomkezelő rendszer segítségével egyszerűen frissíthetők, módosíthatók, törölhetők az árukészlet elemei. Az online fizetési lehetőség alkalmazásával egyszerűsíthető a vásárlási folyamat. Előnye, hogy rendkívül sokféle terméket ajánlhatunk a látogatóknak, viszont éppen emiatt csak a konkrét vásárlási szándékkal érkezett vevőket érhetjük el.

Portál típusú oldalak: általában olyan gyűjtőoldalak, amelyek fontos és értékes információval látják el a látogatókat, valamint az adott tevékenységgel foglalkozó honlapok hivatkozásait gyűjtik össze (pl.: szakorvosok, hírmegosztó oldalak). Segítségükkel nagy látogatottság és speciális célcsoport válik elérhetővé.

Kik alkotják majd honlapom célközönségét?

Egy adott célcsoport kiválasztása rendkívül fontos, mivel ez alapján épül fel a cég arculata és a honlap kinézete is. Ne akarjunk mindenkit elérni tevékenységünkkel, szolgáltatásunkkal mert ez a cél majdhogynem lehetetlen. A célcsoport kiválasztásával ugyanis körvonalazódik, hogy a cég tevékenysége pontosan milyen online marketingstratégia alkalmazásával lehet a legeredményesebb. (pl.: a köztudatban kevésbé ismert gyártó melegítőruházatának árusításával kívánunk foglalkozni, akkor nyilván a célcsoportot a fiatal és középidős sportosan öltözködő korosztály fogja alkotni).
A weboldal kinézetét, rendszerfelépítését is a már meghatározott célcsoport igényeihez igazítjuk.

A látogatók hogyan találják meg a weboldalam?

A látogatók általában egy adott szóra, kifejezésre, nagyon ritkán a cég nevére keresnek rá a keresőoldalakon (pl.: Google, Bing, Yahoo), ezeket nevezzük kulcsszavaknak, segítségükkel lerövidül a keresési procedúra. Fontos, hogy körültekintően válasszuk ki a számunkra fontos kifejezéseket, ne csak a legáltalánosabb kulcsszavakra összpontosítsunk.

Kulcsszavakban gazdag szöveges tartalom létrehozásával elősegíthető a honlap optimalizálása. Hatékony keresőoptimalizálási stratégiával, garantálható az ideális helyezés elérése és megtartása  a keresők találati listájában.

Mennyi pénzt szeretnék ráfordítani?

Nem elhanyagolható szempont, hiszen a megrendelőnek meg kell határoznia a projekt elkészítésére szánt pénzösszeget. A felmért igények alapján részletes koncepciós tervezetet készítünk, melyen minden egyes kért funkciót tételesen feltüntetetünk és megtesszük árajánlatunkat, ezáltal reális képet tudunk adni lehetőségeiről, céljai megvalósításáról.  Kiválasztjuk a a fontosabb modulokat (a kevésbé fontosak egy későbbi fázisban készülnek el) és csak ezután konkretizáljuk a projekt teljes előállítási, kivitelezési költségét.

Összességében átgondolt tervezéssel, folyamatos kommunikációval lerövidíthetjük a  honlapkészítés folyamatát.  Az elkészítés előtt fontos, hogy egyeztessük az elérendő célokat, ismertessük a reális számokat, ez lehet látogatószám vagy helyezés a keresőkben.